July 2009


recepty zdravého hubnutí and zdravé hubnutí29.07.2009

Sojové dobroty

sojové dobroty

Soja je často označována za potravinu budoucnosti.

Sojové boby obsahují velké procento bílkovin, díky němuž mají vysokou sytivost a velkou nutriční hodnotu. Jsou také bohaté na vlákninu, železo, vápník a vitamín A.

Pokračujte více o sojových dobrotách >>

jídelníček and zdravé hubnutí24.07.2009

Čokoláda pro zdraví

čokoláda pro zdraví

Název čokoláda pochází z aztéckého slova xocolatl, což je označení pro hořkou vodu. Moudří Mayové a Aztékové totiž věděli, že tajemství kvalitní čokolády rozhodně netkví v její přeslazenosti.

Dnes se v obchodech setkáváme s obrovským množstvím čokolád různých složení, tvarů a příchutí. Čokolády hořké, bílé, mléčné, ochucené kávovým, mentolovým, ovocným aroma, s bublinkami vzduchu, s přidanými oříšky, rozinkami, cereáliemi, sušeným ovocem? V období adventu a velikonoc jsou regály plné čokoládových mikulášů, čertů, zajíčků, vajíček a figurek. Jsou ale všechny skutečně z čokolády?

Pokračujte více o čokoládě >>

jídelníček and zdravé hubnutí19.07.2009

Pitný režim

Hlad je převlečená žízeň. Možná to neplatí vždy, ale často vás dostatečný přísun tekutin nejen zbaví hladu, ale prospěje vašemu tělu i jinak.

Člověk denně vyloučí v průměru asi 2,5 – 3 litry vody pocením, dýcháním, stolicí a močí. Pro zachování vyrovnané vodní bilance tak musí organismus přijmout minimálně stejné množství tekutin. Přibližně 500 ml vody získáte jako součást konzumovaných potravin a zbytek, tedy minimálně 2 l je třeba vypít. Dobrým vodítkem je pravidlo přijmout 350 ml tekutin na každých 10 kg váhy ? např. člověk s 50 kg by měl tedy vypít cca 1,7 litru tekutin a člověk vážící 80 kg cca 2,8 l.
Pokud se intenzivně pohybujte, sportujete či pracujete v horkém prostředí, je potřeba příjem tekutin ještě o něco zvýšit. Více tekutin potřebují i lidé, kteří často mluví.
Horní hranicí příjmu tekutin jsou za běžných podmínek cca 3 litry tekutin, při větším příjmu dochází k přetěžování ledvin a odplavování minerálů, zejména pokud je větší množství tekutin vypito najednou. Pokračujte více o pitném režimu >>

© 2000 - 2015 Zdravé-hubnutí.cz